Bermula Semula

chatroom

Wartawan Senior Tulis Lirik Album Riz



credit photo : AzlanDaniel

credit to: Rosli Manah (Mangga online)


Secara kebetulan album sulung Riz berjudul Bermula Semula menampilkan empat wartawan yang boleh dikira senior sebagai penulis lirik. Adakah ia sebagai strategi untuk mendapatkan publisiti lebih meluas?

Sebenarnya ia secara kebetulan kerana komposer Ajai yang menerbitkan albumnya telah biasa bekerjasama dengan Slen (Roslen Fadzil dari murai.com.my) dan Abie (Harian Metro) dalam projek album artis lain sebelum ini. Untuk album Riz khidmat mereka juga digunakan.

Abie menulis lirik lagu Bermula Semula yang dijadikan single pertama album tersebut manakala Slen menulis lirik untuk lagu Khilaf dan lagu Kupinjam Satu Bintang. Kesemuanya ciptaan Ajai. Dean (Saharuddin Musthafa dari Utusan Malaysia) pula menyumbangkan lagu Hanya Sandiwara yang dinyanyikan oleh Riz dalam konsert akhir Akademi Fantasia 6 tahun lalu. Turut menulis lirik, Rosli Manah dari manggaonline.com.my) menerusi lagu ciptaan Ajai, Cinta Ini.

Album yang tersebut diterbitkan oleh syarikatnya sendiri, Riz Entertainment dengan kerjasama Wake The Baby Records milik Ajai. Warner Music pula menjadi pengedarnya.

Sokongan VIP

Dalam majlis pelancaran album itu di Kuala Lumpur baru-baru ini kelihatan kelibat beberapa orang ternama termasuk puteri Sultan hadir memberi senyokong kepada Riz. Ada yang tanya adalah mereka terlibat secara tidak langsung membiayai pembikinan album Riz?

"Kalau ada pihak yang membiayai album ini, sudah lama album saya dipasarkan. Saya gunakan wang sendiri yang saya kumpul selama ini, sebab itu album saya lambat sikit disiapkan.

"Saya puas sangat sebab akhirnya album saya disiapkan dan berada di pasaran," kata Riz.

Posted by eddy riz fan'z fren'z | at 1:42 AM

0 comments:

Post a Comment